BM

BM

Midden in de media

Broadcast Magazine, kortweg BM, bestaat al net zo lang als commerciële televisie in Nederland: sinds 1989. In die lange periode heeft BM zich ontwikkeld tot veel meer dan alleen een vakblad. Onder de vleugels van FC Klap is het magazine uitgegroeid tot een breed platform aan activiteiten, waarmee de slogan ‘midden in de media’ alle recht wordt aangedaan. BM wil een onafhankelijke spilfunctie vervullen bij de service aan en informatievoorziening voor wie, in welke hoedanigheid ook, betrokken is bij de Nederlandse mediawereld. Om de doelgroep in de volle breedte te kunnen bedienen, worden zowel print- als digitale media ingezet, evenals evenementen.  

BM: Broadcast Magazine

Waar het in 1989 allemaal mee begon: Broadcast Magazine, nu beter bekend als vakblad BM. Zeven keer per jaar verschijnt het magazine op de mat van zijn abonnees. BM gaat verder waar de site stopt, met meer achtergronden, gevatte columns, uitgebreide interviews en beeldende reportages. Daarnaast houdt het lezers op de hoogte van wat er ‘in productie’ is en wat de laatste transfers in de mediabranche zijn.

BM: Online

Op broadcastmagazine.nl blijf je op de hoogte van het nieuws en achtergronden op het gebied van media. 24 uur per dag, 7 dagen per week volgt BM de ontwikkelingen in de media en doet daar online verslag van.

BM event: BMS

De Broadcast Media Society (BMS) is een netwerkplatform dat inhoudelijke kwaliteit koppelt aan een prettig en nuttig samenzijn. De BMS brengt in een talkshow van allure, geleid door gezaghebbende presentatoren, vier keer per jaar de beste sprekers uit de wereld van media en televisie bij elkaar.  

BM event: IMTC

De mediawereld verandert sneller dan ooit. Hoog tijd om alle ontwikkelingen eens goed in internationaal perspectief te plaatsen. Daarom organiseert BM voor mediavakbroeders en-zusters de IMTC: International Media Top Convention. Een combinatie van keynote speeches, discussie en diner onder leiding van een gereputeerd gespreksleider/interviewer.

BM event: Holland Beach Party

De Holland Beach Party tijdens de MIPCOM in Cannes, de internationale programmabeurs en -conferentie, is al sinds mensenheugenis een jaarlijkse traditie, die BM/FC Klap graag in stand houdt. Belangrijke mediapromotie voor Nederland, maar vooral ook om het onderlinge clubgevoel aan de Franse zuidkust te stimuleren. De complete vaderlandse mediatop verzamelt zich jaarlijks in strandpaviljoen Long Beach aan de Croisette om daar naar hartenlust te netwerken. 

Mediapersoon van het Jaar

De lijst met winnaars van deze prestigieuze redactieprijs is inmiddels net zo lang als indrukwekkend. BM reikt de prijs sinds 1991 jaarlijks uit aan de meest toonaangevende mediapersoonlijkheid van het jaar. 

BM event: BM Games

De BM Games bestaan uit 10 sportieve evenementen door het jaar heen, waarbij meedoen belangrijker is dan winnen. Verschillende teams strijden voor de titel ‘Sportiefste Mediabedrijf van het Jaar’. In de BM Games strijden mediabedrijven in verschillende categorieën, waaronder hardlopen, golf, padel, jeu de boules en als afsluiter een gezellige sportquiz.