Menu

BM – Midden in de media

Broadcast Magazine, kortweg BM, bestaat al net zo lang als commerciële televisie in Nederland: sinds 1989. In die lange periode is BM uitgegroeid tot veel meer dan alleen een vakblad in print. Onder de vleugels van uitgeverij FC Klap is BM uitgegroeid tot een breed platform aan activiteiten, waarmee de slogan ‘midden in de media’ alle recht wordt gedaan.

Kijk BMS terug: live stream vanuit Beeld en Geluid

Minstens vier keer per jaar nodigt ‘ons’ mediavakblad BM vakbroeders- en zusters uit voor een inhoudelijke BMS-netwerkborrel: de Broadcast Media Society. Vanwege alle afstand beperkende maatregelen kon dat in juni helaas niet op gebruikelijke wijze doorgang vinden. En dus zetten we - in nauwe samenwerking met United en NEP en onder leiding van topregisseur Jos Budie met regieassistente Ilse Pollen - een online editie op touw: live gestreamd vanuit het Hilversumse mediahart Beeld en Geluid. Op de Zoom-wand van het Even tot hier-scherm keken tientallen BMS-leden mee, thema: produceren in coronatijd. BM-hoofdredacteur Jeroen te Nuijl sprak met Karin de Groot (ITV), Ralf van Vegten (NEP) en Robert Kievit (BNNVARA), terwijl Erik Klap met Georgette Schlick (Fremantle), Paul Römer (Talpa) en Paul Chamalaun (Chain) van gedachten wisselde. Kevin van de Berg ging in discussie met Frans Klein (NPO), René Delwel (United) en Boudewijn Beusmans (EndemolShine).

Broadcast Magazine

Al sinds 1989 profileert Broadcast Magazine zich als hét Nederlandse mediavakblad. Dit paradepaardje van FC Klap wil een onafhankelijke spilfunctie vervullen bij de service aan en informatievoorziening voor wie – in welke hoedanigheid ook – betrokken is bij de Nederlandse broadcastwereld, ook online. Om de doelgroep in de volle breedte te kunnen bedienen, worden zowel print- als digitale media ingezet, evenals evenementen. De pay off van BM luidt niet voor niets al jaren: midden in de media.

Omroepman/vrouw van het Jaar

De lijst met winnaars van deze prestigieuze redactieprijs is inmiddels net zo lang als indrukwekkend, met steeds grotere impact. Broadcast Magazine reikte de prijs in 2018 voor de 27e keer uit aan bevlogen tv-maker Beau van Erven Dorens. de opvolger van Eva Jinek.

Nederlands Omroephandboek

Hét onmisbare naslagwerk voor iedere professional in de mediabranche, met ruim 4.000 adressen, inclusief het ledenbestand van de NBF en tegenwoordig ook met app voor de mobiel.

Broadcast Media Society

De Broadcast Media Society (BMS) is een netwerkplatform met bijna 250 leden, dat inhoudelijke kwaliteit koppelt aan een prettig en nuttig samenzijn. De BMS brengt in een talkshow van allure, geleid door gezaghebbende presentatoren, vier keer per jaar de beste sprekers uit de wereld van media en televisie bij elkaar. Ook John de Mol en Joop van den Ende zijn te gast geweest bij interviewer Jeroen Pauw. Inderdaad: de 3J’s uit de media...

Holland Beach Party

De Holland Beach Party tijdens de MIPTV beurs in Cannes is al sinds mensenheugenis een jaarlijkse traditie, die BM/FC Klap graag in stand houdt. Belangrijke mediapromotie van Nederland, maar vooral ook om het onderlinge clubgevoel aan de Franse zuidkust te stimuleren. Er wordt nog net niet gevochten om kaarten, want iedere zichzelf respecterende mediaprofessional wil hier bij zijn.

International Media Top Convention

De mediawereld verandert sneller dan ooit. Hoog tijd om alle ontwikkelingen eens goed in internationaal perspectief te plaatsen. Daarom organiseert BM ook de IMTC Voor hoofdrolspelers, door hoofdrolspelers in het chique Amsterdamse Amstel Hotel: een combinatie van keynote speeches, discussie en diner onder leiding van een gereputeerd gespreksleider/interviewer. Dit jaar: Rick Nieman.

Uitgelicht

uit en thuis
Video