Menu

Nieuws

Oranje Fonds kiest voor FC Klap en Gijs Scholten van Aschat

Hoe kunnen we potentiële ‘Geefondernemers’ informeren en inspireren? Dat was de kernboodschap waarmee het Oranje Fonds FC Klap letterlijk en figuurlijk op pad stuurde, want voor dit magazine trokken we door het ganse land om zeventien tot de verbeelding sprekende projecten vorm en inhoud te geven in gloedvolle reportages en indringende interviews, waarvan we vijf verhalen ook in video’s goten. De ‘oranje’ draad door die uiteenlopende onderwerpen werd gevlochten door pakkende introducties van rasacteur Gijs Scholten van Aschat, die de kernboodschap van het Oranje Fonds treffend verwoordde, steevast afgesloten door die rake afsluiter: ‘Doe je mee?’

Een boek voor Fortnite-koning Royalistiq

In Van Roy naar Royalistiq duikt de lezer in het leven van YouTuber Royalistiq. Deze Fortnite-koning groeide in de slipstream van de populaire game uit tot Nederlands grootste Fortnite-speler. Het boek zoomt in op zijn jeugd (van voetballen met Justin Kluivert tot duizenden uren Call of Duty), staat stil bij de theatertour Royalistiq LIVE! en stopt bij dé hype van nu: Fortnite. Leer Roy door en door kennen via zijn eerste officiële boek en wordt verrast met Fortnite-tips & tricks voor beginners én pro’s, een Q&A met 100 vragen van fans, interviews met vrienden en familie en nog veel meer. Van Roy naar Royalistiq is vanaf nu te koop in Roys eigen webshop en ligt in de lente van 2019 in de winkel.

Beau is Omroepman van het Jaar 2018

Beau van Erven Dorens is door mediavakblad BM, een uitgave van FC Klap, uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2018. De redactie reikte deze prijs voor de 28e keer uit. Onder het toeziend oog van honderden aanwezigen in Beeld & Geluid in Hilversum kreeg Beau de wisselbeker uit handen van Eva Jinek, de Omroepvrouw van 2017. Je kunt zeggen dat de tv-personificatie van de uitdrukking ‘twaalf ambachten, dertien ongelukken’ zichzelf opnieuw heeft uitgevonden. Verguisd en vergeten, maar in 2018 weer helemaal opgestaan. Zelfs meer dan dat: Beau bewijst dat integere, betekenisvolle tv niet alleen maatschappelijk effect kan hebben, maar ook commercieel succesvol is.

RonReizen: eigen magazine én mediapartner Vakantiebeurs

Nadat we in september al trots ronreizen.nl lanceerden, boordevol reisinspiratie voor de 40-plusser, heeft ons online platform nu ook een papieren broer: RonReizen Magazine, waarin onze bloggende en vloggende redactie, versterkt met reislustige globetrotters van naam en faam, tips en tricks geven over bijzondere plekken. Onze multimediale plannen krijgen ook buiten Hilversum gestalte, want RonReizen is de gloednieuwe mediapartner van de Vakantiebeurs! Van 10 tot en met 13 januari hebben we een eigen stand (Hal 9) en maken daar dagelijks een videoverslag.

BMY: uit eigen bubbel

Na de officiële lancering van BMY (voluit BM Young) – het nieuwe platform van mediavakblad BM voor jonge mediamakers – kwam recentelijk ook de BMY Board, oftewel de Raad van Advies, bijeen. Jonge afgevaardigden van diverse topbedrijven op mediaterrein ontmoetten elkaar voor het eerst en zorgden voor inspirerende input. In de doelgroep 20-30 binnen het vakgebied valt voor BM nog een wereld te winnen. Of je nu mediastudent bent of een jonge maker, BMY wil verbinden en inspireren op diverse platforms: in print, online, via social media en met evenementen. Opvallende rode draad na de eerste bijeenkomst van de BMY Board: deze generatie stapt graag ‘uit de eigen bubbel’, wil weten welke mediatrends er zijn en wat er bij de concullega’s gebeurt. Hou onze site en social media scherp in de gaten.

Doeboek van Het Sinterklaasjournaal opnieuw een succes

Het doeboek van Het Sinterklaasjournaal, het enige doeboek rond de Goedheiligman, ging ook dit jaar als verse pepernoten over de toonbank. Uitgeverij FC Klap bracht het populaire kindermagazine, in samenwerking met de NTR en Zappelin, voor de zeventiende keer uit. In het dubbeldikke doeboek lazen de kinderen het allerlaatste en heetste Sinterklaasnieuws, appte presentatrice Dieuwertje Blok met de Sint en speelden de lezers het officiële Sinterklaas-memoryspel. Met de speciale aftelkalender telden ze af tot ’t heerlijke avondje. Tussen al die Sintpret door zorgden de puzzels - van zoekplaat tot doolhof en van schaduwspel tot ‘zoek de verschillen’ - voor krakende hersentjes.

Video’s voor Profile

“Beter in banden”, kent u hem nog? – zocht hulp bij het aankleden van haar jaarlijkse Profile Ondernemersdag en vond dat bij FC Klap. Bert Kuizenga – vers in het management van de Hilversumse uitgeverij – werd ingevlogen als spreekstalmeester en praatte de dag op bevlogen en humoristische wijze aan elkaar. De presentatie op het grote scherm overgoten we met een fijn Profile-sausje en voorzagen we van een zestal video’s. Voor vier daarvan hezen we vier hoge Profile-piefen in overal en lieten hen de wielen onder een auto schroeven. Het leverde grappige en vooral goudeerlijke beelden op die bij het aanwezige publiek goed in de smaak vielen. Conclusie: op naar volgend jaar!

Vacature: stagiair Communicatie

Dit bieden we:
Tijdens de stage werk je mee binnen het communicatieteam. Je zult je bezighouden met campagnes van verschillende merken, het maken van content en het onderhouden van de verschillende social media accounts en diverse platformen.
Je krijgt naast ondersteuning een grote van mate van vrijheid binnen het team. SEA & SEO zijn vanzelfsprekend een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden.

Wie ben jij?
Ben jij een enthousiaste student communicatie, commerciële economie of media & informatie en heb je affiniteit met social media, vul jij onze plannen aan met je eigen ideeën; dan wacht een bureau op je in hartje Hilversum Mediastad.

Wie zijn wij?
FC Klap is een uitgeverij en all round communicatiebureau. Voor interne of externe communicatie zijn steeds meer mediamiddelen in te zetten. De selectie van FC Klap is in alle facetten thuis. Bedenken en schrijven, redigeren en produceren. FC Klap stemt beeld en teksten af op de opdracht, verzorgt video en fotografie, grafisch ontwerp en vormgeving. Van pril idee tot tv. Van app tot tijdschrift of boek. FC Klap maakt media op maat. Dat doen we voor klanten als Nederlandse Loterij, Bruna, Viacom en AVROTROS. Maar ook voor eigen uitgaven als boeken van YouTube sterren, De YouTube100, ons reisplatform RonReizen en magazines van Nickelodeon, Zappelin en Boer Zoekt Vrouw.

Voor de uitbreiding van onze marketingactiviteiten zijn we op zoek naar een gedreven, enthousiaste en bovenal gezellige collega. Je krijgt ruimte en begeleiding en doet ervaring op door actief en zelfstandig mee te draaien in het team.

Contact:
Stuur je sollicitatie naar raymond.geurtsen@fcklap.nl of spreek hem persoonlijk via 035-6210150