Menu

Nieuws

Vacature: stagiair Communicatie

Dit bieden we:
Tijdens de stage werk je mee binnen het communicatieteam. Je zult je bezighouden met campagnes van verschillende merken, het maken van content en het onderhouden van de verschillende social media accounts en diverse platformen.
Je krijgt naast ondersteuning een grote van mate van vrijheid binnen het team. SEA & SEO zijn vanzelfsprekend een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden.

Wie ben jij?
Ben jij een enthousiaste student communicatie, commerciële economie of media & informatie en heb je affiniteit met social media, vul jij onze plannen aan met je eigen ideeën; dan wacht een bureau op je in hartje Hilversum Mediastad.

Wie zijn wij?
FC Klap is een uitgeverij en all round communicatiebureau. Voor interne of externe communicatie zijn steeds meer mediamiddelen in te zetten. De selectie van FC Klap is in alle facetten thuis. Bedenken en schrijven, redigeren en produceren. FC Klap stemt beeld en teksten af op de opdracht, verzorgt video en fotografie, grafisch ontwerp en vormgeving. Van pril idee tot tv. Van app tot tijdschrift of boek. FC Klap maakt media op maat. Dat doen we voor klanten als Nederlandse Loterij, Bruna, Viacom en AVROTROS. Maar ook voor eigen uitgaven als boeken van YouTube sterren, De YouTube100, ons reisplatform RonReizen en magazines van Nickelodeon, Zappelin en Boer Zoekt Vrouw.

Voor de uitbreiding van onze marketingactiviteiten zijn we op zoek naar een gedreven, enthousiaste en bovenal gezellige collega. Je krijgt ruimte en begeleiding en doet ervaring op door actief en zelfstandig mee te draaien in het team.

Contact:
Stuur je sollicitatie naar raymond.geurtsen@fcklap.nl of spreek hem persoonlijk via 035-6210150

StukTV nummer 1 in nieuwe YouTube 100

Voor het tweede jaar op rij brengt uitgeverij FC Klap de YouTube 100 uit, niet online, maar nieuwerwets op papier. Vorig jaar koos de vakjury Dylan Haegens tot de beste. De YouTuber met 1,3 miljoen abonnees nam nu plaats in de jury, waarin-ie samen met negen andere juryleden Stuk TV tot de nieuwe nummer 1 kroonde. Dat vinden Giel de Winter, Thomas van der Vlugt & Stefan Jurriens ‘gruwelijk gaaf’. Van Enzo Knol, StukTV en GameMeneer tot MeisjeDjamila, Monica Geuze en Kalvijn: ze komen stuk voor stuk terug in het boek dat een onmisbaar naslagwerk is voor de echte YouTube-fan. Extra element dit jaar is het Instagram-kanaal (@deyoutube100) naast de lijst met weetjes, quizjes en andere leuke info

IMTC op grote hoogte

The sky was the limit voor de lustrumeditie van de International Media Top Convention (IMTC). The Loft in de A’DAM Toren vormde op 12 maart het sfeervolle decor van BM’s internationale netwerkevenement, gebaseerd op het concept van keynotes & diner. Met ruim honderd topgasten was The Loft strak uitverkocht. Gastheer Rick Nieman leidde de presentaties, discussies en culinaire intermezzo’s in strakke banen. De avond draaide inhoudelijk om de groeiende impact van streaming services. Tot de internationale sprekers behoorden Jane Turton, CEO All3Media, Ben McOwen Wilson, EMEA Director of Content Partnerships bij YouTube en niet te vergeten Brian Pearson, Europees directeur Netflix Originals. Als we hen mogen geloven, worden de komende jaren gouden tijden voor makers. “Er is een contentevolutie gaande. Door alle nieuwe aanbieders is de vraag naar world class content enorm gestegen.”

Wie is de Mol?, Max Verstappen en Flikken Maastricht

“Met Max heeft Red Bull een racer die alles in zich heeft om wereldkampioen te worden. Punt.” Duidelijke taal van F1-commentator Olav Mol over een nieuw seizoen Formule 1. “Ik dacht altijd: je telt in de televisiewereld pas écht mee als je hebt meegedaan aan Wie is de Mol?” Dit zei Ron Boszhard over zijn kortstondige avontuur in het populaire programma. Twee rake quotes uit interviews die FC Klap recent maakte voor Veronica Magazine en TotaalTV. Maar we produceerden meer artikelen op maat: over het succes van Dr. Deen, Flikken Maastricht en interviews met Erik de Zwart en Teun Luijkx.

Geldkrant Nibud: van papier naar digitaal

Steeds meer gemeenten gaan voor duurzaamheid. Vanuit dat perspectief kreeg Nibud het verzoek of de papieren Geldkrant ook in een digitale variant zou kunnen verschijnen. FC Klap won die pitch en ontwierp in nauwe samenwerking met het voorlichtingsinstituut een site waar zowel gemeenten als Nibud inzichtelijk informeren over hoe je verstandig met geld kunt omgaan. De digitale Geldkrant verschijnt dit jaar in een tiental gemeenten en als het aan Nibud – en FC Klap – ligt, worden dat er volgend jaar tientallen!

Harm Edens: elke dag bezig met duurzaamheid

Al jaren zet Harm zich in om de klimaatverandering op de (wereld)kaart te zetten. Zo liet de presentator van Dit Was Het Nieuws, samen met Sharon Dijksma, het halve kabinet de film Before the Flood van Leonardo DiCaprio zien, begeleidt hij negen duo-interviews voor IKEA in het WikiHouse, is hij te horen bij BNR Duurzaam en maakt hij voor Rabobank een serie podcasts over Growing a Better World Together.

Bij Unilever, de NS, Netbeheer Nederland, de Haven van Rotterdam, ABN AMRO, het ABP en op talloze andere plekken is hij nagenoeg elke dag bezig met een betere, circulaire wereld. In de provincie Gelderland met de SteenGoed-Challenge waar leegstaande gebouwen een nieuwe duurzame bestemming krijgen en in Hoofddorp met het maken van de meest duurzame werkplek van Europa. Als ambassadeur van Katapult helpt hij mee om mbo- en hbo-studenten op te leiden voor een circulaire toekomst. In september is Harm voor de derde keer dagvoorzitter van het Springtij Forum op Terschelling.

Wil je Harm Edens ook bij een duurzaam project betrekken? Mail dan z’n management FC Klap: jose@fcklap.nl