Menu

BM – Midden in de media

Broadcast Magazine, kortweg BM, bestaat al net zo lang als commerciële televisie in Nederland: sinds 1989. In die lange periode is BM uitgegroeid tot veel meer dan alleen een vakblad in print. Onder de vleugels van uitgeverij FC Klap is BM uitgegroeid tot een breed platform aan activiteiten, waarmee de slogan ‘midden in de media’ alle recht wordt gedaan.

IMTC 2019: “Je kunt beter de kannibaal zijn dan het vlees”

De formule van de International Media Top Convention (IMTC) is beproefd: kopstukken uit de media eten, drinken en luisteren naar inspirerende internationale sprekers. Tussendoor praten ze bij met elkaar. De zesde editie in De Hallen Studio’s in Amsterdam onder de vleugels van BM (Broadcast Magazine), een uitgave van FC Klap, stond in het teken van de adverteerder en was een doorslaand succes.

Niet alleen de sprekers waren van hoog niveau – de Britse reclamegoeroe en investeerder Sir Martin Sorrell, Casten Almqvist, CEO van de Zweedse broadcaster TV4 en Mailine Swildens, CEO van Google’s creatieve denktank ZOO EMEA – maar ook de gastheer/presentator (Rick Nieman) en de gasten. De top van het Nederlandse medialandschap schoof aan tafel en vooral de les van Almqvist bleef hangen. In 2014 besloot zijn zender het roer radicaal om te gooien. “We moesten weg van het oude, comfortabele idee van een broadcaster die wel weet wat de kijkers willen zien. In plaats daarvan hebben we de consument centraal gesteld. Die bepaalt wat hij wil kijken, waar en wanneer. Dat was heel eng, want je valt in feite je eigen core business aan. Maar ons motto was: je kunt beter de kannibaal zijn dan het vlees. We hebben zwaar geïnvesteerd in lokale Zweedse producties en technologie.”

Nieuws: Omroepman/vrouw van het Jaar al op 8 januari

Wie mag zich de opvolger (-ster) van Floortje Dessing noemen en wordt de 27e Omroepman/vrouw van het Jaar? Die vraag staat centraal op 8 januari, want omroepvakblad BM, een uitgave van FC Klap, is er in 2018 extra vroeg bij. In het Top 2000 Café in Beeld en Geluid in Hilversum, dat speciaal voor deze gelegenheid nog even openblijft, kan worden geproost op de kersverse winnaar/winnares en is meteen de eerste editie van BM verkrijgbaar.

De ontvangst op 8 januari is vanaf 16.30 uur en de bekendmaking vindt plaats rond 17.00 uur. De bekendmaking wordt tussen 15.30 en 16.30 uur voorafgegaan door de Broadcast Media Society (alleen voor leden) in de Theaterzaal van Beeld en Geluid. Sven Kockelmann leidt die sessie en tot de sprekers behoren NPO’s televisiedirecteur Frans Klein en Peter de Mönnink, CEO Talpa TV en CCO Talpa Network.

Broadcast Magazine

Al sinds 1989 profileert Broadcast Magazine zich als hét Nederlandse mediavakblad. Dit paradepaardje van FC Klap wil een onafhankelijke spilfunctie vervullen bij de service aan en informatievoorziening voor wie – in welke hoedanigheid ook – betrokken is bij de Nederlandse broadcastwereld, ook online. Om de doelgroep in de volle breedte te kunnen bedienen, worden zowel print- als digitale media ingezet, evenals evenementen. De pay off van BM luidt niet voor niets al jaren: midden in de media.

Omroepman/vrouw van het Jaar

De lijst met winnaars van deze prestigieuze redactieprijs is inmiddels net zo lang als indrukwekkend, met steeds grotere impact. Broadcast Magazine reikte de prijs in 2018 voor de 27e keer uit aan bevlogen tv-maker Beau van Erven Dorens. de opvolger van Eva Jinek.

Nederlands Omroephandboek

Hét onmisbare naslagwerk voor iedere professional in de mediabranche, met ruim 4.000 adressen, inclusief het ledenbestand van de NBF en tegenwoordig ook met app voor de mobiel.

Broadcast Media Society

De Broadcast Media Society (BMS) is een netwerkplatform met bijna 250 leden, dat inhoudelijke kwaliteit koppelt aan een prettig en nuttig samenzijn. De BMS brengt in een talkshow van allure, geleid door gezaghebbende presentatoren, vier keer per jaar de beste sprekers uit de wereld van media en televisie bij elkaar. Ook John de Mol en Joop van den Ende zijn te gast geweest bij interviewer Jeroen Pauw. Inderdaad: de 3J’s uit de media...

Holland Beach Party

De Holland Beach Party tijdens de MIPTV beurs in Cannes is al sinds mensenheugenis een jaarlijkse traditie, die BM/FC Klap graag in stand houdt. Belangrijke mediapromotie van Nederland, maar vooral ook om het onderlinge clubgevoel aan de Franse zuidkust te stimuleren. Er wordt nog net niet gevochten om kaarten, want iedere zichzelf respecterende mediaprofessional wil hier bij zijn.

International Media Top Convention

De mediawereld verandert sneller dan ooit. Hoog tijd om alle ontwikkelingen eens goed in internationaal perspectief te plaatsen. Daarom organiseert BM ook de IMTC Voor hoofdrolspelers, door hoofdrolspelers in het chique Amsterdamse Amstel Hotel: een combinatie van keynote speeches, discussie en diner onder leiding van een gereputeerd gespreksleider/interviewer. Dit jaar: Rick Nieman.

BMTV

Bewegend beeld zegt meer dan duizend woorden. En dus maakt FC Klap voor het mediaplatform BM ook BMTV: korte videoreportages over actuele mediazaken, interviews met mediatoppers of een blik achter de schermen bij de nieuwste mediaproducties. Voor en door mediaprofessionals! Met elke week als hoogtepunt: BM90, waarin hoofdredacteur Jeroen te Nuijl op geheel eigen wijze in 90 seconde de mediaweek doorneemt.

Uitgelicht

Nederlandse Loterij
uit en thuis