Communicatie / Redactie
Menu

Redactie

Van origine is FC Klap een tekst- en communicatiebureau, waar redacteuren voor tv-gidsen, glossies en (vak)bladen interviews, reportages en achtergrondartikelen maakten. Vooral over pop, sport en media. Intussen maakt de allround redactie ook teksten voor eigen tijdschrifttitels, websites of corporate communicatie-uitingen. In veel gevallen onafhankelijke journalistiek, soms ook met een ronkende reclamemissie, maar altijd met juiste tone of voice voor de doelgroep.

Bookazine BinnensteBuiten: inspiratietips van tv-experts

Een duurzame, persoonlijke én inspirerende kijk op ‘Huis en Interieur’, ‘Tuin en Natuur’ en ‘Eten en Drinken’, dat staat al jaren dagelijks op het menu van het populaire KRO-NCRV-programma BinnensteBuiten. Deze ingrediënten zijn nu in een dikke uitgave, vol zomerse inspiratie gegoten.

Bookazine BinnensteBuiten, een co-productie van KRO-NCRV en FC Klap, is vanaf 18 juni te koop in het tijdschriftenschap. Boordevol recepten, ingrediënten, tuin- en interieurinspiratie en de mooiste (bos)wandelingen. Zoals? Chef-kok Alain Caron kookt met ‘buitenbeentjes’. De mooiste wandelingen van boswachter Marieke Schatteleijn en vogelaar Camilla Dreef. Koken op een natuurboerderij met chef-kok Leon Mazairac. Barbecuetips van grillmaster Ramon Brugman. Metamorfoses in een handomdraai van interieurstylist Theo-Bert. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Oranje Fonds

Hoe kunnen we potentiële ‘Geefondernemers’ informeren en inspireren? Dat was de kernboodschap waarmee het Oranje Fonds FC Klap letterlijk en figuurlijk op pad stuurde, want voor dit magazine trokken we door het ganse land om zeventien tot de verbeelding sprekende projecten vorm en inhoud te geven in gloedvolle reportages en indringende interviews, waarvan we vijf verhalen ook in video’s goten. De ‘oranje’ draad door die uiteenlopende onderwerpen werd gevlochten door pakkende introducties van rasacteur Gijs Scholten van Aschat, die de kernboodschap van het Oranje Fonds treffend verwoordde, steevast afgesloten door die rake afsluiter: ‘Doe je mee?’

Fortnite-koning Royalitiq

In Van Roy naar Royalistiq duikt de lezer in het leven van YouTuber Royalistiq. Deze Fortnite-koning groeide in de slipstream van de populaire game uit tot Nederlands grootste Fortnite-speler. Het boek zoomt in op zijn jeugd (van voetballen met Justin Kluivert tot duizenden uren Call of Duty), staat stil bij de theatertour Royalistiq LIVE! en stopt bij dé hype van nu: Fortnite. Leer Roy door en door kennen via zijn eerste officiële boek en wordt verrast met Fortnite-tips & tricks voor beginners én pro’s, een Q&A met 100 vragen van fans, interviews met vrienden en familie en nog veel meer. Van Roy naar Royalistiq is vanaf nu te koop in Roys eigen webshop en ligt in de lente van 2019 in de winkel.

RonReizen Magazine

Nadat we al trots ronreizen.nl lanceerden, boordevol reisinspiratie voor de 40-plusser, heeft ons online platform nu ook een papieren broer: RonReizen Magazine, waarin onze bloggende en vloggende redactie, versterkt met reislustige globetrotters van naam en faam, tips en tricks geven over bijzondere plekken.

BM Specials

Een jubileum vieren of een andere mijlpaal extra onder de aandacht brengen? Broadcast Magazine (BM) maakte al vele in het oog springende specials. Zo waren daar recentelijk uitgebreide bijlagen over 50 jaar Ster en 10 jaar Tuvalu Media. Dergelijke projecten smaakten naar meer, niet alleen bij FC Klap, want voor vertrekkend Ster-directeur Arian Buurman werd de glossy Arian. gemaakt. En Infostrada, tegenwoordig NEP the Netherlands, gaf de opdracht voor het prachtige magazine TROTS.

De Samenwerking

Maak een glossy over veevoer. Die opdracht kreeg FC Klap van mengvoedercoöperatie De Samenwerking. Eind 2015 vierde het samenwerkingsverband uit het Groene Hart haar honderdste verjaardag en kregen alle feestgangers het magazine mee naar huis. In de feestelijke glossy vertelt een aantal boeren wat De Samenwerking voor hun bedrijf betekent, nemen we de lezer mee door de rijke historie van de coöperatie en bieden een kijkje achter de schermen.

Glossy gemeente Eemnes

Energiezuinig wonen in een groene en waterrijke omgeving. Duurzaam ondernemen op een centrale, bereikbare plek met een dorps karakter. Gezond leven middenin de natuur en het leven vieren in een bruisend dorp. De gemeente Eemnes schakelde FC Klap in om die boodschappen uit te dragen. De herdruk van de glossy Eemnes bewees dat de doelstelling is gehaald.

Horlings

Het Amsterdamse accountantskantoor Horlings is gespecialiseerd in onderwijsfinanciën. Scholen worden door Horlings acht keer per jaar bijgepraat over de laatste ontwikkelingen in dit vakgebied. FC Klap verzamelt voor Holings het nieuws, plaatst het op de schoolfinanciën-website en zorgt voor de samenstelling en verzending van de nieuwsbrieven.

Interlokaal

De lokale omroep in Nederland, verenigd in OLON/NLPO, timmert hard aan de weg en heeft ook een eigen contactorgaan: Interlokaal. FC Klap is al sinds jaar en dag verantwoordelijk voor de productie van dit blad, bedoeld voor de eigen achterban en stakeholders.

Kidz MuseumGidz

Al sinds jaar en dag een vruchtbare samenwerking met de Nederlandse Museumvereniging. De Kidz MuseumGidz ligt gratis bij alle deelnemende musea en is bijgesloten bij Nickelodeon Magazine. In dit stoere minimagazine worden de leukste kindermusea van Nederland gepresenteerd. Naast weetjes, spelletjes, testen en quizzen gaan we op pad met juniorreporters om de musea grondig te keuren.

Raet

Welke ontwikkelingen spelen een hoofdrol in mijn vakgebied? Waar moet ik op korte termijn op inspelen? De HR-Benchmark van softwareleverancier Reat is voor veel HR-professionals een belangrijke informatiebron. De redactie van FC Klap staat de afdeling Marketing & Communicatie van Raet bij met interviews, artikelen en eindredactie van de Benchmark-teksten. Zodat HR-professionals de voor hen zo belangrijke informatie op een toegankelijke manier tot zich kunnen nemen!

Totaal TV

Van coververhalen tot rubrieken en korte items. Voor Totaal TV, de meest complete tweewekelijkse tv-gids, leveren we geregeld bijdragen, onder meer bij de lancering van nieuwe programma’s of spraakmakende reportages overzee

Veronica Magazine

Voor tekst en vormgeving van een snelle reportage, last minute interview of pakkende advertorial trekt Veronica Magazine, het grootste publiekstijdschrift van Nederland, regelmatig bij de redactie en studio van FC Klap aan de bel. We doen vrijwel altijd open.

Disciplines

Design
Digitaal
Visueel
Management