Communicatie / Design
Menu

Design

Een ontwerpstudio in eigen huis, waar we voor zowel als uitgeverij als in opdracht voor een gevarieerd palet aan klanten mooie magazines, sites, boeken of brochures maken. Dat is niet alleen handig en effectief, het vergroot ook de creativiteit in het productieproces. Want ontwerpers en vormgevers denken in beeld en vertalen de boodschap visueel vaak net even anders dan communicatieadviseurs of tekstueel ingestelde redacteuren. Van die eerste ontwerpschets voor een nieuwe huisstijl tot complete concepten inclusief interactief design: ook de studio van FC Klap maakt media op maat.

Nieuws: upgrade YouTube-kanaal Nina Houston

FC Klap maakte in samenwerking met en voor bekende YouTubers al agenda’s, verschillende boeken en een magazine, maar nu richtte het zich ook op de vormgeving van een kanaal. Voor YouTuber Nina Houston (380k abonnees) maakte onze ontwerpstudio een nieuwe header en end card. Die header tref je bovenaan de welkomstpagina van Nina’s kanaal, de end card is – hoe toevallig – te zien aan het einde van elke video.

Reiskompas

In samenwerking met de specialisten van VakantieXperts maakte FC Klap inspiratiemagazine Reiskompas. Het reismagazine bezoekt alle uithoeken van de wereld speurend naar ongerepte stranden, gezellige terrasjes en actieve avonturlijke vakanties. Van de Finse meren tot de tempels van Thailand en van Caribische cocktails tot het glaasje Madeira, my dear. Een ‘voorpretje’ vol mooie verhalen, handige tips, absolute aanraders en prachtige foto’s.

Ericsson

Ericsson Broadcast & Media Services zorgt er al meer dan vijftig jaar voor dat beeld en geluid de kijker bereikt. De wereld van telecom en datacommunicatie vloeit steeds meer samen met de mediawereld, en dan specifiek het uitzenddeel. Ericsson wilde die medewerkers uit de schaduw halen en in de schijnwerpers zetten. Wij bouwden een platform op maat: een website met aansprekende verhalen uit heden en verleden per categorie én een handzaam boekje gebundelde verhalen, uiteraard met verwijzing naar de site via een QR-code.

Velopa

De sales-afdeling van VelopA aanbieder van straatmeubilair en specialist oplossingen voor fietsparkeren wilde de TuliP kratfietsstalling onder de aandacht brengen. FC Klap bedacht en ontwikkelde een actie, van teaser tot cadeau als de deal is gesloten. Gemeenten kregen een direct mail met een knieplankje en tuinhandschoenen. Op een ansichtkaart werd de actie uitgelegd en werden de gemeenten geactiveerd om VelopA uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek. Bij dat gesprek kwam de sales medewerker niet met lege handen: hij liet een kratje met een tuinschepje en vier zakjes tulpenbollen achter, uiteraard voorzien van het VelopA-logo.

Disciplines

Redactie
Digitaal
Visueel
Management